Monday, July 1, 2013

Συνέντευξη: Gregory Style

O GREGORY STYLE, ή αλλιώς Γρηγόρης Κρανταίδης είναι μια νέα παρουσία στα Ελληνικά μουσικά δρώμενα με 2 ξεχωριστά τραγούδια του να ακούγονται ήδη παντού, σε σταθμούς και στο YouTube! To MUSIC ON LINE εξασφάλισε μια αποκλειστική συνέντευξη με τον καλλιτέχνη, συνοδευόμενη με φωτογραφικό υλικό καθώς και με τα 2 τραγούδια του και πολλα ενδιαφέροντα links!

Γρηγόρη κάνεις ένα ξεκίνημα με δύο πολύ καλά τραγούδια σε ένα χώρο που θέλω να μας περιγράψεις.
Χαίρομαι καταρχήν πάρα πολύ που σας αρέσουν τα τραγούδια μου και ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια! Προσωπικά τα νιώθω σαν παιδιά μου τα τραγούδια αυτά, τα αγαπάω ξεχωριστά το καθένα για διαφορετικούς λόγους, γιατί κάθε τραγούδι είναι μία κατάθεση ψυχής! Τώρα, όσον αφορά το χώρο της μουσικής, πιστεύω ότι βγαίνουν πολύ καλές δουλειές και φρέσκιες, πρωτότυπες ιδέες, οι οποίες δυστυχώς όμως δεν είναι αυτές που προωθούνται! Η καλή μουσική είναι όπως την καλή λογοτεχνία, δηλαδή θέλει να την ψάξεις για να την βρεις! Όπως όλα τα επαγγέλματα, έτσι και το επάγγελμα του μουσικού έχει και καλούς επαγγελματίες, έχει όμως και μέτριους! Πάντως σίγουρα υπάρχει μεγάλη ποικιλία η οποία ικανοποιεί όλα τα γούστα κι αυτό είναι θετικό!

Πες μας λίγα πράγματα για σένα και την ενασχόλησή σου με τη μουσική.
Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου τραγουδάω, ενώ από τα 11 μου ξεκινάω να παίζω αρμόνιο! Θυμάμαι ότι το πρώτο τραγούδι που έπαιξα τότε, ήταν ένα αγαπημένο του μπαμπά μου, που προσπαθούσε ο ίδιος να το βγάλει, αλλά δεν μπορούσε, ‘’Της Λαρίσης το ποτάμι’’! Μετά ήρθαν τα 6 χρόνια στο ωδείο, στη μουσική σχολή Μπούρειος της Δράμας, τα αριστεία, οι χορωδίες και η συμμετοχή μου σ’έναν παιδικό διαγωνισμό ταλέντων, όπου πήρα την τρίτη θέση, αφού έπαιξα τρία τραγούδια του Γιώργου Ζαμπέτα! Δεν τραγουδούσα όμως! Λόγο συστολής, ντροπής ίσως, δεν γνώριζα ίσως ότι τραγουδάω καλά! Θυμάμαι ότι με παρότρυναν οι γονείς μου να τραγουδάω στους φίλους και συγγενείς που μας επισκέπτονταν κι εγώ θύμωνα και κλειδωνόμουν στο δωμάτιό μου! Δεν γνώριζα ακόμα τη χαρά του να μοιράζεσαι!


Τι μουσικά ακούσματα έχεις και ποιές οι επιρροές σου σε αυτό που κάνεις;
Τα μουσικά μου ακούσματα είναι σχεδόν απ’όλα! Η μαγεία της μουσικής είναι αυτή η απεραντοσύνη της και η ποικιλία της! Μπορείς κάθε μέρα να ανακαλύπτεις κάτι καινούριο! Μπορεί δηλαδή μέσα σε μια μέρα να ακούσω από Στέλιο Καζαντζίδη, μέχρι και Aretha Franklin! Μετά να το γυρίσω σε jazz, swing που έχω μία αδυναμία, γι αυτό και το πρώτο μου τραγούδι το ‘’Princess’’ ήταν jazz-swing! Μεγάλωσα με Χάρις Αλεξίου, αλλά και Michael Jackson! Τελευταίες μου ‘’εμμονές’’ είναι η Adele, Birdy, Lana del Rey και Imany! Σίγουρα με επηρεάζουν όλα αυτά τα ακούσματα στις δικές μου συνθέσεις, αλλά πάντοτε προσπαθώ να βρω έναν τρόπο, μία συνταγή, ώστε αυτό που κάνω να είναι πρωτότυπο! Είναι κακό η μουσική σου να ‘’θυμίζει’’ κάποιον! Το ζητούμενο είναι να αναπτύξεις το δικό σου, προσωπικό στυλ!

Πως βλέπεις τα πράγματα για την μουσική γενικά στην Ελλάδα και στο διεθνή χώρο;
Η απάντησή μου αυτή ίσως σας φανεί λίγο κυνική, αλλά είναι καθαρά η προσωπική μου άποψη! Η διασκέδαση ήταν ο πρώτος τομέας που χτυπήθηκε στην Ελλάδα από την οικονομική κρίση! Τα διάφορα talent show υποτίμησαν πολύ κατά τη γνώμη μου την έννοια του καλλιτέχνη και συνέβαλαν πολύ στη μείωση των αμοιβών των μουσικών και των τραγουδιστών. Οι δε ‘’έντεχνοι’’ τραγουδιστές, τους οποίους υπεραγαπάω και θαυμάζω, έκαναν πίσω με το που είδαν την κρίση να αγγίζει τη μουσική και σταμάτησαν να παράγουν μουσική, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, λες και ξαφνικά σταμάτησε η έμπνευση. Λογικό ήταν να επικρατήσουν οι μοντέρνοι-λα’ι’κοί τραγουδιστές και η ελαφριά ελληνική ποπ! Εκεί το χάσαμε! Φωνές ‘’καρμπόν’’ πανομοιότυπες η μία με την άλλην, ευτελείς στίχοι και αγορασμένα vews στο youtube, αγορασμένη επιτυχία, ψεύτικη! Προς μεγάλη μου απογοήτευση διαπίστωσα μόλις μπήκα στη δισκογραφία, ότι οι περισσότεροι μεγάλοι ραδιοφωνικοί σταθμοί χρηματίζονται προκειμένου να παίξουν το τραγούδι σου! Το θεωρώ τραγικό αυτό! Δε θα έπαιζαν μουσική ούτως ή άλλως; Για ποιο λόγο να χρηματίζονται; Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί σταμάτησαν οι μεγάλοι σταθμοί να βγάζουν κόσμο στον αέρα, ο οποίος κάποτε ζητούσε τα αγαπημένα του τραγούδια; Γιατί πολύ απλά πρέπει πλεόν να παιχτεί αυτός που έχει πληρώσει! Όλο αυτό λειτουργεί ενάντια στην ποιότητα! Στη διεθνή μουσική σκηνή, υπάρχει κι εκεί μεγάλη διαφθορά, υπάρχει όμως και μεγαλύτερη αξιοκρατία ταυτοχρόνως!

Πόσο εύκολο είναι ένας καλλιτέχνης να πετύχει στο εξωτερικό; 
Είναι πάρα πολύ δύσκολο, και το γνωρίζω παιδιά τώρα από πρώτο χέρι, γιατί κάνω συζητήσεις με εταιρείες του εξωτερικού για την κυκλοφορία του πρώτου μου ολοκληρωμένου άλμπουμ! Η πρώτη τους παρατήρηση έχει να κάνει με την προφορά, κάτι με το οποίο συμφωνώ, γιατί σίγουρα ένα τραγούδι που απευθύνεται κυρίως στο αγγλόφωνο, αλλά και στο παγκόσμιο κοινό, θα πρέπει να ακούγεται όσο πιο ‘’αγγλικό’’ γίνεται! Το δεύτερο εμπόδιο είναι το θέμα της διαμονής! Δε γίνεται δηλαδή να θέλεις διεθνή καριέρα και να μένεις στην Ελλάδα, σε καμία περίπτωση! Εγώ είμαι διατεθειμένος να τα ξεπεράσω και τα δύο αυτά εμπόδια! Ήδη πιστεύω ότι σε σχέση με το ‘’Princess’’, έχει βελτιωθεί πολύ η προφορά μου στο δεύτερό μου τραγούδι, το ‘’Enemy List’’! Μετά προκύπτουν και άλλα ζητήματα, όπως για παράδειγμα το ότι είναι πολύ δύσκολο να εντυπωσιάσει η φωνή ενός έλληνα τους ξένους παραγωγούς, γιατί οι έλληνες έχουμε μάθει να τραγουδάμε με μία τεχνική πολύ πιο λιτή και δεν κατέχουμε τόσο τα δυτικά γυρίσματα της φωνής όσο οι αμερικάνοι, αλλά τα λα’ι’κά! Βέβαια κι αυτό είναι κάτι που δουλεύεται και με την κατάλληλη παιδεία βελτιώνεται σημαντικά!

5 αγαπημένα albums και 5 αγαπημένα τραγούδια
Δύσκολη ερώτηση….Γιατί έχω 1005 αγαπημένα άλμπουμ, όχι μονο 5! Να πω από ελληνικά το live album ‘’Ρεσιτάλ’’ σε τραγούδια του Κώστα Χατζή και την κρυστάλλινη φωνή της Μαρινέλλας το 1976 και την ‘’Μικρά Ασία’’ σε στίχους Πυθαγόρα, μουσική Απόστολου Καλδάρα και φωνές τους πρωτοεμφανιζόμενους τότε το 1972 Γιώργο Νταλάρα και Χάρις Αλεξίου! Από ξένα να πω το θρυλικό ‘’Legend’’ του Bob Marley 1984, το οποίο ακούγεται πάντα ιδιαίτερα τα καλοκαίρια, το ‘’Imagine’’ του John Lennon 1971 και το ‘’21’’ της Adele, το οποίο είναι το δέυτερό της προσωπικό άλμπουμ που κυκλοφόρησε το 2011 και τάραξε τα μουσικά πράγματα, καθώς ξαναέφερε στη μόδα τα ‘’piano songs’’! Τα αγαπημένα μου τραγούδια είναι τα εξής
1.’’Redemption Song’’, Bob Marley
2. ‘’Imagine’’, John Lennon
3.’’Someone like you’’, Adele
4. ‘’Ο μαρμαρωμένος βασιλιάς’’, Χάρις Αλεξίου
5.’’Σ’αγαπώ’’, ΜαρινέλλαΔύσκολη ερώτηση….Γιατί έχω 1005 αγαπημένα άλμπουμ, όχι μονο 5! Να πω από ελληνικά το live album ‘’Ρεσιτάλ’’ σε τραγούδια του Κώστα Χατζή και την κρυστάλλινη φωνή της Μαρινέλλας το 1976 και την ‘’Μικρά Ασία’’ σε στίχους Πυθαγόρα, μουσική Απόστολου Καλδάρα και φωνές τους πρωτοεμφανιζόμενους τότε το 1972 Γιώργο Νταλάρα και Χάρις Αλεξίου! Από ξένα να πω το θρυλικό ‘’Legend’’ του Bob Marley 1984, το οποίο ακούγεται πάντα ιδιαίτερα τα καλοκαίρια, το ‘’Imagine’’ του John Lennon 1971 και το ‘’21’’ της Adele, το οποίο είναι το δέυτερό της προσωπικό άλμπουμ που κυκλοφόρησε το 2011 και τάραξε τα μουσικά πράγματα, καθώς ξαναέφερε στη μόδα τα ‘’piano songs’’! Τα αγαπημένα μου τραγούδια είναι τα εξής
1.’’Redemption Song’’, Bob Marley
2. ‘’Imagine’’, John Lennon
3.’’Someone like you’’, Adele
4. ‘’Ο μαρμαρωμένος βασιλιάς’’, Χάρις Αλεξίου
5.’’Σ’αγαπώ’’, Μαρινέλλα

Κάτι που θές να πεις σε αυτούς που άκουσαν και άρεσαν τα τραγούδια σου!
Θα ήθελα να τους στείλω την αγάπη μου, να τους ευχαριστήσω που με στηρίζουν και με έχουν πιστέψει και να τους υποσχεθώ ότι αυτό είναι μόνο αρχή! Όσο ο Θεός μ’έχει καλά, θα φτιάχνω καλή μουσική και θα τη μοιράζομαι μαζί τους, γιατί αυτό ξέρω να κάνω και αυτό αγαπάω! Ευχαριστώ πολύ για την υπέροχη αυτή συνέντευξη!!!


Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του μέσω της επίσημης σελίδας του στο Facebook :

Και ακούστε τα δύο του τραγούδια:  Enemy list :
και   Princess:

No comments: